Stalowe ośki przedniego koła wykonane ze stali gatunkowej C45, obrabianej technologią CNC, zapewniającą wysoką powtarzalność, z pasowaniem H3 pod łożyska. Następnie ośki koła poddawane są obróbce galwanicznej w ocynkowni. Ośki pokryte warstwą cynku są zabezpieczone przed korozją, cynkowanie dodatkowo zwiększa ich żywotność.
Przednia ośka łączy koło z zawieszeniem motocykla, przez co jest narażona na zniszczenia podczas kolizji. Należy ją poddać weryfikacji przy każdym demontażu koła. Czasami wystarczy prostowanie ośki koła, natomiast gdy skrzywienie jest większe niż 0,1 mm (na środku) lub widoczne są ślady korozji, wymagana jest wymiana na nową.
Niestety, najczęstszą przyczyną wymiany ośki są uszkodzenia mechaniczne:
Po każdym takim zdarzeniu należy zweryfikować w serwisie czy ośka nadaje się dalej do użytku.