×
MÓJ KOSZYK zamknij
Koszyk jest pusty
MOJE ULUBIONE zamknij
Lista jest pusta

Prostowanie półek motocyklowych

Prostowanie półek w motocyklu wykonywane jest często przy okazji prostowania lag, chyba że lagi nie nadają się do prostowania. Przed montażem zarówno nowych, jak i naprawionych lag, konieczne jest doprowadzenie półek do stanu w którym geometria zawieszenia nie ma negatywnego wpływu na prowadzenie motocykla. Należy brać pod uwagę, że powypadkowe półki motocyklowe mają już zużyty materiał, przez co mogą one pęknąć podczas prostowania. Zdarza się to rzadko, ale trzeba się z tym liczyć. 

Prostowanie półek motocyklowych – cena

Cena prostowania półek motocyklowych to 250 zł, prostowanie półek z wymianą sztycy to 450 zł + ewentualne koszty wysyłki. Prostowanie półek motocykli Harley-Davidson 500-600 zł (ze względu na wagę i znacznie dłuższy czas pracy niż w japońskich modelach). W sezonie czas realizacji wynosi około 1 tygodnia (z dorobieniem sztycy około 2 tygodni). 

Doradztwo techniczne jest bezpłatne. Szczegółowy cennik dostępny jest tutaj. Naprawiamy również uszkodzone ograniczniki skrętu w półkach.

Naprawa półek motocyklowych w Bielsku-Białej lub wysyłko (cała Polska)

Jeśli Twoje półki i lagi wymagają prostowania, przywieź je do nas lub wyślij kurierem:

Burojama Sp. z o.o.
ul. Szklana 23 (Nie mylić ze Szkolną)
43-300 Bielsko-Biała
+48 533 633 619
Sprawdź dojazd:

Zobacz, jak opisać i przygotować paczkę z częściamiProsimy o dołączenie kartki z numerem telefonu (potrzebny do ustalenia zakresu napraw) i adresem zwrotnym.

Jaka jest funkcja półki w motocyklu?

Półki w motocyklu są łącznikiem pomiędzy ramą pojazdu a przednim zawieszeniem, jak również punktem mocowania kierownicy, oparte na dwóch łożyskach w główce ramy motocykla odpowiadają bezpośrednio za kierowanie pojazdem. Półki motocyklowe, poprzez zamocowane w nich lagi amortyzatorów przednich odpowiadają również za geometrię przedniego zawieszenia.

Kiedy półka motocyklowa wymaga prostowania?

Półki motocyklowe wymagają prostowania w przypadku większości nawet drobnych “zdarzeń” drogowych, takich jak dobicie przednim kołem, wynika to z tego że przy nawet niewielkich kolizjach moment siły działający poprzez lagi motocykla na półki jest znaczący, a są one zaprojektowane tak żeby drobne uderzenia wpływały na nie, a nie na geometrię ramy. W przypadku wątpliwości zapewniamy bezpłatną weryfikację i doradztwo techniczne.

Skutki założenia lag do krzywych półek

W przypadku założenia wyprostowanych, bądź nowych rur do krzywych półek, nastąpi przetarcie z jednej strony. Skutki te są widoczne na zdjęciach:

skutki założenia rur w krzywe półki motocyklowe

Zdarcie powłoki jedynie z jednej strony oznacza, że półki motocykla nie zostały wyprostowane.

Półki motocyklowe posiadają 3 otwory: 1 na sztycę i 2 na rury amortyzatora. Otwory te tworzą trójkąt równoramienny. W przypadku gdy na zawieszenie zadziała siła, która wygnie lagi, przeniosą one część uderzenia na półki, co skutkuje ich skrzywieniem (rozciągnięciem ramienia trójkąta). W większości przypadków da się odwrócić skutki kolizji, przywracając prawidłową płaszczyznę przedniego zawieszenia.

prostowanie półek motocyklowych

do góry